Головна | RSSСубота, 24.02.2018, 13:23

Класна сімейка

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [3]
поради батькам [7]
все для вчителя [2]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Заняття з логіки 1 клас


Заняття з логіки

1 клас

Тема: Логічний калейдоскоп.

Мета: вчити дітей формувати власні думки у логічній послідовності; формувати просторові уявлення; привчати до самостійного творчого мислення; розвивати спостережливість, уміння порівнювати й аналізувати; виховувати кмітливість, уважність, прагнення отримувати нові знання.

Обладнання: мультимедійна презентація, шаблони для складання колажу, шаблони для гри, геометричні фігури.

Хід заняття

І . Організація класу.

-         У нас сьогодні незвичайний урок. До нас завітало багато гостей.

     Поверніться до них і привітайтесь (Кивок головою)

Сьогодні у нас незвичайний урок,

У логіку робимо не перший вже крок.

Це -  час міркувань, наполегливих час,

І числа давно вже чекають на вас.

Цікаві й логічні завдання всі ці,

А чого навчитеся, скажіть у кінці.

 

ІІ. Театралізація.

-                     У країні Логіки живе родина допитливих, маленьких хлопчиків. Мають вони на всіх одне прізвище - Питайлик, а імена – різні, бо кожен любить запитувати про своє. Звуть їх Хтосик, Щосик, Чомусик, Кимчик, Чимчик. Питайлики усім цікавляться, про все бажають дізнатися. А є в них ще один найменший братик…

(Стукіт у двері. Заходить Питайлик-Пустунчик.)

Пустунчик: - Доброго дня! А чи не про мене ви тут говорите?

Вчитель: А хто ти?

Пустунчик: - Я Питайлик–Пустунчик. Це про моїх братиків ви тут згадували. Вони у мене допитливі і кмітливі. А я, нажаль, люблю пустувати.  Але сьогодні я прийняв рішення – досить бавитись. Мені скоро до школи, а я ще багато чого не знаю.  Допоможіть мені! Можна я  сьогодні буду навчатись разом із вами?

Вчитель: - Діти дозволимо Пустунчикові навчатись разом з нами?

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

Вчитель:  Сьогодні разом з Пустунчиком ми будемо порівнювати, шукати схожі предмети,   будувати  логічні висловлювання, розв’язувати  задачі.  Все це допоможе нам стати ще розумнішими і кмітливішими. Тож не гаймо часу!

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

Кожен з братів Питайликів  не просто завітав у гості, а приготував для нас завдання.

-         Що приготував Чомусик?

( На дошці конверт. Вчитель відкриває конверт. Учень читає завдання.)

-         Він  хоче перевірити вашу спостережливість і пропонує вправу «Гостре око»

1.                 Виявлення схожості предметів за належністю до одного виду.(Слайд)

-         Уважно подивіться на предмети в одному ряду. Відшукайте їх схожість з першим предметом. Поясніть чому.

( помідор – картопля)

(глечик – чайник)

(ножиці – циркуль)

- А яке завдання нам приготував Хтосик? Давайте відкриємо конверт.

- Хтосик  приготував для нас гру «Добавлянки».

2. Гра «Добавлянки»». (Слайд)

Ø Якщо довжина жовтого олівця дорівнює довжині червоного, то довжина червоного олівця …

§ дорівнює довжині жовтого олівця.

Ø Якщо Іванко біжить позаду Петрика, то Петрик біжить…

§              попереду Іванка.

 

Ø Якщо Оля стоїть справа від Галі, то Галя стоїть…

§              зліва від Олі

Ø Якщо сосна вища ніж клен, то клен…

§   нижчий, ніж сосна.

3. Хвилинка фантазії. (Робота в групах)

- А що приготував для нас Чимчик?

- Чимчик пропонує пофантазувати.

- Погляньте на геометричні фігури , що лежать на партах. Пофантазуйте і перетворіть фігуру на предмет в основі якого є ця фігура.

 

 


                                                                                              

4. Магічні квадрати .(Слайд)

- Щосик  приготував «Магічні квадрати» . Щоб відгадати число, яке сховалось треба знати таємницю. Сума цифр у рядку і в стовпчику, повинна бути однаковою.

 (Пояснення)

-         Обчисліть суму цифр у рядку. Дізнайтесь, яка цифра сховалась за предметом.

  2

  2

  5

  6

  3

  0

  1

  4

  4

  2

  6

  2

  5

  1

  4

  3

  3

  4

 

 

 

 

 

 

 

5. Складіть букет. (Комбінаторна задача. Робота в групах.( Слайд))

 

- Ось нарешті завдання Кимчика.

- Він запрошує  вас у Катрусин квітник.  Допоможіть їм з Катрусею скласти букети і поставити їх у вази.

Кожна група отримала 2 види квіток. На планшетах-  заготовках є 4 вази. Катруся і Кимчик пропонують розмістити у кожній вазі по 3 квітки. Які це можуть бути квіти?

-         Які гарні букети склали наші діти. Молодці!

ІV . Підсумок заняття.(слайд)

- Пустунчику, чи навчився ти чогось нового разом з нашими  дітьми?

Пустунчик: - Ви , діти, молодці! Навчили мене розв’язувати задачі, знаходити схожі предмети,відгадувати магічні числа. Мені здається, що ви заслуговуєте на звання почесних  громадян  країни  Логіка.

- Пустунчику, чи сподобалось тобі навчатись?

- Ми запрошуємо тебе відвідувати наші заняття .

- А  вам, діти, сподобалися завдання родини Питайликів?

- Яке завдання було найцікавішим?

- Яке завдання було найскладнішим?

- Ви сьогодні МОЛОДЦІ!

- Братики Питайлики бажають, вам, успіхів у навчанні і хочуть , щоб ви на все життя запам’ятали: «Найбільше багатство – знання». (слайд)

 

- Ви нагороджуєтеся пам’ятними медалями «Країни Логіки».

 

Категорія: Мої статті | Додав: учитель (06.09.2011)
Переглядів: 3997 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz