Заняття з
логіки
1 клас
Тема:
Логічний калейдоскоп.
Мета: вчити дітей формувати власні думки у логічній
послідовності; формувати просторові уявлення; привчати до самостійного творчого
мислення; розвивати спостережливість, уміння порівнювати й аналізувати;
виховувати кмітливість, уважність, прагнення отримувати нові знання.
Обладнання: мультимедійна презентація, шаблони для складання колажу,
шаблони для гри, геометричні фігури.
Хід заняття
І . Організація класу.
-
У нас сьогодні
незвичайний урок. До нас завітало багато гостей.
Поверніться до них і
привітайтесь (Кивок головою)
Сьогодні у нас незвичайний урок,
У логіку робимо не перший вже крок.
Це - час
міркувань, наполегливих час,
І числа давно вже чекають на вас.
Цікаві й логічні завдання всі ці,
А чого навчитеся, скажіть у кінці.
ІІ. Театралізація.
-
У країні Логіки
живе родина допитливих, маленьких хлопчиків. Мають вони на всіх одне прізвище -
Питайлик, а імена – різні, бо кожен любить запитувати про своє. Звуть їх
Хтосик, Щосик, Чомусик, Кимчик, Чимчик. Питайлики усім цікавляться, про все
бажають дізнатися. А є в них ще один найменший братик…
(Стукіт у двері. Заходить Питайлик-Пустунчик.)
Пустунчик: - Доброго дня! А чи не про
мене ви тут говорите?
Вчитель: А хто ти?
Пустунчик: - Я
Питайлик–Пустунчик. Це про моїх братиків ви тут згадували. Вони у мене
допитливі і кмітливі. А я, нажаль, люблю пустувати. Але сьогодні я прийняв рішення – досить
бавитись. Мені скоро до школи, а я ще багато чого не знаю. Допоможіть мені! Можна я сьогодні буду навчатись разом із вами?
Вчитель: - Діти дозволимо Пустунчикові навчатись разом з нами?
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
Вчитель: Сьогодні разом з
Пустунчиком ми будемо порівнювати, шукати схожі предмети, будувати
логічні висловлювання, розв’язувати
задачі. Все це допоможе нам стати
ще розумнішими і кмітливішими. Тож не гаймо часу!
ІІІ. Актуалізація
знань учнів.
Кожен з братів
Питайликів не просто завітав у гості, а приготував
для нас завдання.
-
Що
приготував Чомусик?
( На дошці конверт. Вчитель відкриває
конверт. Учень читає завдання.)
-
Він хоче перевірити вашу спостережливість і
пропонує вправу «Гостре око»
1.
Виявлення
схожості предметів за належністю до одного виду.(Слайд)
-
Уважно
подивіться на предмети в одному ряду. Відшукайте їх схожість з першим
предметом. Поясніть чому.
( помідор – картопля)
(глечик – чайник)
(ножиці – циркуль)
- А яке завдання нам приготував Хтосик? Давайте відкриємо
конверт.
- Хтосик приготував для
нас гру «Добавлянки».
2. Гра
«Добавлянки»». (Слайд)
Ø Якщо довжина жовтого олівця дорівнює довжині червоного,
то довжина червоного олівця …
§ дорівнює довжині жовтого олівця.
Ø Якщо Іванко біжить позаду Петрика, то Петрик біжить…
§
попереду Іванка.
Ø Якщо Оля стоїть справа від Галі, то Галя стоїть…
§
зліва від Олі
Ø Якщо сосна вища ніж клен, то клен…
§
нижчий, ніж сосна.
3.
Хвилинка фантазії. (Робота в групах)
- А що приготував для нас
Чимчик?
- Чимчик пропонує пофантазувати.
- Погляньте на
геометричні фігури , що лежать на партах. Пофантазуйте і перетворіть фігуру на
предмет в основі якого є ця фігура.
4. Магічні квадрати
.(Слайд)
- Щосик приготував «Магічні квадрати» . Щоб відгадати
число, яке сховалось треба знати таємницю. Сума цифр у рядку і в стовпчику,
повинна бути однаковою.
(Пояснення)
-
Обчисліть
суму цифр у рядку. Дізнайтесь, яка цифра сховалась за предметом.
5. Складіть букет. (Комбінаторна задача. Робота в групах.( Слайд))
- Ось нарешті
завдання Кимчика.
- Він запрошує вас у Катрусин
квітник. Допоможіть їм з Катрусею
скласти букети і поставити їх у вази.
Кожна група
отримала 2 види квіток. На планшетах-
заготовках є 4 вази. Катруся і Кимчик пропонують розмістити у кожній
вазі по 3 квітки. Які це можуть бути квіти?
-
Які
гарні букети склали наші діти. Молодці!
ІV . Підсумок заняття.(слайд)
- Пустунчику, чи навчився ти чогось нового разом з нашими дітьми?
Пустунчик: - Ви , діти, молодці! Навчили мене розв’язувати задачі,
знаходити схожі предмети,відгадувати магічні числа. Мені здається, що ви
заслуговуєте на звання почесних громадян країни Логіка.
- Пустунчику, чи сподобалось тобі навчатись?
- Ми запрошуємо тебе відвідувати наші заняття .
- А вам, діти,
сподобалися завдання родини Питайликів?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Яке завдання було найскладнішим?
- Ви сьогодні МОЛОДЦІ!
- Братики Питайлики бажають,
вам, успіхів у навчанні і хочуть , щоб ви на все життя запам’ятали: «Найбільше багатство – знання». (слайд)
- Ви нагороджуєтеся пам’ятними медалями «Країни Логіки».
|