Звіт І групи:
-
Ми посадили нашу
цибулинку в родючий ґрунт , поставили на підвіконні, щоб сонечко її зігрівало,
поливали.
4 березня в неї були зелені
листки висотою 5 см.
10 березня – зелені соковиті
листки довжиною 15 см.
(Цибуліно виставляє на дошці дані у таблицю)
Вч : - Цибуліно,
допоможи мені заповнити «Щоденник спостережень» .
А ви діти запишіть дані у «Щоденник спостережень» , який знаходиться у вас
на партах.
Циб-но: - Молодці добре доглядали рослину.
Запрошуємо 2 групу.
Звіт І І групи: (слайд)
Наша рослина росла теж у
родючому ґрунті, стояла на підвіконні, її зігрівало сонечко, але ми її не
поливали.
4 березня вона не змінилася.
10 березня – ледве з’явились листочки.
Циб-но: - А чому ж вона не проросла?
-
Цибулинка не
проросла тому, що їй не вистачало вологи.
Вч.: - Залишимо пусті віконця у «Щоденнику спостережень»
Звіт І І І групи: (слайд)
-
Посадивши свою
цибулину, ми поставили її у шафу.
Рослина не отримувала сонячного
тепла і світла.
4 березня в неї були жовті листки довжиною 3 см.
10 березня – тонкі жовті листки
6 см.
Це говорить про те, що їм не
вистачало сонячного світла.
Вч.: - Чого не вистачило вашій цибулинці для росту і розвитку?
Запишіть дані у «Щоденник
спостережень»
Звіт І V групи: (слайд)
-
Свою цибулинку ми поставили у склянку з водою на підвіконні.
4 березня- зелені
листочки довжиною 4 см і слабкий корінь.
10 березня – соковите
зелене листя висотою 12 см.
Цибулина стала м’якою і майже згнила.
Вч.: - Чому так сталося?
-
Рослина брала
поживні речовини сама з себе.
Запишіть дані у «Щоденник
спостережень»
Цибуліно: - Дякую , ви добре
справились з роботою. Були уважними і спостережливими. Але чому ж всі цибулинки
виросли по різному?
Я так нічого й не зрозумів.
Вчитель : - Не сумуй, Цибуліно, зараз діти пояснять чому так сталося. Порівняйте
записи у ваших «Щоденниках спостережень».
-
Яка цибулина
проросла найкраще?
-
В яких умовах росла
?
(У ґрунті , на підвіконні,
отримувала сонячне світло і тепло, також вологу.)
Висновок : (слайд 1 частина)
-
Що потрібно для
нормального росту і розвитку рослин?
Для нормального розвитку рослин потрібні:
(слайд 2 частина)
-
сонячне світло,
-
родючий ґрунт,
-
полив,
-
тепло.
Вчитель : - Як ви вважаєте сонечко, тепло, волога,
світло потрібне тільки цибулинці чи й іншим рослинам?
-
Вам уже відомо, що
рослини мають своє довкілля. Я пропоную кожній групі створити колаж «Рослина в довкіллі».
-
У вас на партах
лежать білі аркуші паперу. Вам потрібно, користуючись шаблонами , створити
картину довкілля рослини. Будьте уважні, там є й зайві предмети. Слідкуйте за
правильним розташуванням предметів.
(Діти
аплікацією викладають довкілля рослин . На колажах не вистачає якихось
елементів. З’ясовують , яких саме , пояснюють. Аплікації вивішуються
на дошці.)
-
Давайте розглянемо
чия картина найточніша.
-
Чого не вистачає на
1……4 картині?
Цибуліно: - Ну й дітвора ! Ви мене порадували! Можна я й далі буду з вами дружити?
ВЧ.: - Це ще не все, Цибуліно. Наші науковці працювали з батьками
і дізнались багато цікавого . Чи розповісте й нам цікавинки ? (слайд)
Звіт V групи: (слайд)
1.Цибуля є
найдавнішою рослиною на Землі. У Єгипті її вирощували 5-6 тисяч років тому. Про
це свідчить напис на піраміді Хеопса.
2. Першими спробували на смак дику цибулю афганські та іранські пастухи й
мисливці,які бродили гірськими луками.
(слайд)
3.В
українській мові цибуля ріпчаста отримала таку назву внаслідок того, що за
формою цибулини нагадують ріпу.
4.У стародавніх
саксів існував звичай: якщо при сватанні батьки нареченої пригощали сватів і
нареченого яєчнею посипаною цибулею, то жених міг розраховувати на руку
нареченої.
(слайд)
5. У
народі кажуть «Цибуля від семи недуг лікує»
У складі цибулі є все, що живить організм людини,
що запобігає хворобам і позбавляє від них.
6. За
поживністю ріпчаста цибуля серед усіх овочів займає третє місце, після буряку і кореня петрушки.
7. Ефірна
олія,
в
якій є фітонциди знищує
бактерії
дифтерійної палички,
збудників
грипу, ангіни, туберкульозу.
(слайд)
8. В
Україні вирощують такі види цибулевих рослин:
Цибуля
ріпчаста , цибуля- батун, цибуля- порей,
цибуля- шалот.
(слайд)
9. В Україні зустрічається багато
видів декоративної цибулі, яка прикрашає клумби , парки, сквери.
(слайд)
10. А ще ми знайшли багато загадок
Хто мене бачить, той і плаче.
11. Їде пані в золотім жупані . Хоч жупан той латка на латці , Та приймають в кожній хатці.
12. Як на неї подивився,
то сльозами залився.
13. Сидить Марушка в семи кожушках, Хто її роздягає, той сльози проливає.
14. Маленьке,
кругленьке, зачепив —
плакати будеш.
15. Має шкір сім, сльози витирає всім.
(слайд)
16. Вам відома казка «Пригоди Цибуліно»?
Відгадайте її героїв.
Цибуліно: - Дякую вам , любі
діти, мені було дуже цікаво дізнатись нове про моїх родичів. У мене дійсно
велика родина. Я вам щиро вдячний. До побачення.
V. Підсумок уроку.
- А чи
сподобалось вам, діти , на уроці?
- Що нового ви дізнались?
- Що цікавого ви
розповісте сьогодні своїм батькам і друзям?
|